Oblečte sa do športového a majte pohyb

8:40

Tak ako spánok, pitný režim, stravovanie je pre telo dôležité, tak tak isto je dôležitý aj pohyb. Človek musí mať dostatok spánku a žalúdok plný (no nie až tak že idete prasknúť) aby mal energiu, musí (mal by) človek dodržiavať pitný režim, aby nebol dehydratovaný a mohla by som ďalej pokračovať s vecami/potrebami, ktoré sú pre nás dôležité, ale dnes zameriam na Pohyb. Možno sa niektorí pýtate, že prečo pohyb. Keďže dnes sú mladý ľudia stále len za notebookom, pozerajú len do mobilov a vôbec sa nevenujú kamarátom, rodine, nemajú žiaden pohyb, tak rada by som sa k tejto téme opäť vyjadrila a povedala svoj názor a dala pár rad, prečo je pohyb dôležitý a načo si dávať pozor. 

Pohyb

Za pohyb sa považuje upratovanie (vysávanie, umývanie okien či podláh...), prechádzka, skákanie na trampolíne, kosenie, plávanie, beh (ktorý som si posledné mesiace veľmi obľúbila), cvičenie doma a taktiež aj chodenie do záhradky (plevanie). 
Prečo je dôležitý? Vaša imunita bude v dobrej kondícii, náš metabolizmus pracuje zrýchlene čo zlepšuje trávenie, pohybom sa zvyšuje aj energia a spomaľuje starnutie a podobne.
Určite by mládež nemala sedieť len doma za notebooku či telefónom, pretože vidíte, aké dôležité je mať pohyb. Mládež tiež, tak prichádza o zábavu, zážitky a spoločné chvíle s blízkymi. 
Tiež som patrila medzi tých, ktorý nemali často pohyb, ale neskôr ako som na internete videla vypracované postavy, zdravé jedlá, ktoré tak chutne vyzerajú, športové oblečenie a to všetko čo k tomu patrí, tak som sa rozhodla, že to skúsim. Dodnes to neľutujem a som rada, že som sa takto rozhodla žiť. 

Môj názor a skúsenosť

podľa mňa každý človek môže zmeniť svoj životný štýl, začať inak fungovať, len treba aby Vaša vôľa bola silnejšia ako lenivosť. Treba si stať za svojím a nenechať sa odradiť ľuďmi alebo aj tým, že nevidíte hneď zmeny. Veď predsa na všetko treba čas a treba mať trpezlivosť. Ja som svoj štýl zmenila pred rokom a pol a až po dlhšej dobe som si na svojom tele začala všímať zmeny. 
Pokiaľ človek chce, má motiváciu, stojí si za svojim názorom, tak na to . Možno si už niektorí povedali, že chceli by zmeniť svoju postavu alebo jedálniček, ale pomysleli si, že už to je zbytočne, už to nechá tak, už je na to neskoro, nevedia či by dokázali takto žiť a podobne... Ale nie pri takýchto myšlienkach sa stopnite! Nikdy nie je neskoro na zmenu, či už ste v mladom, strednom alebo staršom veku. Neviete či by ste takto vedeli fungovať a hlavne neviete ako dlho? Tak to vyskúšajte a uvidíte, veď predsa za skúšku nič nedáte. 
Ja som do toho išla s tým, že to idem skúsiť a budem sa snažiť aby mi to, čo najdlhšie vydržalo. Zo začiatku to bolo ťažké, niekedy som cez týždeň cvičila 4 dni, niekedy 3 dni, nemala som toľko pohybu ako som plánovala a nebola som vôbec spokojná ako som sa k tomu postavila. Neskôr som si uvedomila, že ak niečo naozaj chcem, tak musím k tomu zmeniť postoj, nebyť lenivá a viac sa motivovať. 
Určite tí, ktorí ma sledujú dlhšie, tak vedia, že cvičiť som začala so sestrou. Motivovali sme sa navzájom, navzájom sme sa podporovali a taktiež posúvali ďalej. Na spoločne zdravé raňajky sme si tiež zvykli a spoločne sme vymenili nezdravé potraviny za zdravé. Nakúpili sme si športové oblečenie, pomôcky a pustili sme sa do toho. Svoju zbierku oblečenie, pomôcok, zdravých potravín teraz už len rozširujem a verím, že aj naďalej budem. Teraz to ide o trochu ľahšie a aj keď sa nájdu dní, kedy sa mi vôbec nechce, tak aj cez tu lenivosť sa premôžem a nájdem si pol hodinku/45 minút na cvičenie, pretože viem, že sa po cvičení cítim lepšie a som viac naplnená energiou. 

Rady a načo si dávať hlavne pozor

Rad nebude veľa len Vám tu vypíšem tri najdôležitejšie, ktoré ja považujem za dôležité a sami potom uvidíte, ktoré sú pre Vás tie dôležité a ktoré sú pre Vás úplne zbytočné. 
Určite úplne prvou radou by som povedala, že dobre by bolo, keby ste si našli nejakého partnera, s ktorým by ste sa spoločne venovali športu, zdravej strave, podporovali sa (pretože podpora je dôležitá) a taktiež aby ste sa navzájom motivovali či upozorňovali ak jeden z Vás robí niečo zle (napríklad zle držanie tele pri drepoch). 
Druha rada, ktorá je tiež pre mňa dôležitá je motivácia. Keď si už žiadneho partnera nezoženiete, tak majte pevnú motiváciu, a či to už bude pomocou nejakých fotiek na ktorých je super vyšportovaná postava, alebo pomocou nejakých motivačných článkov, ľudí na internete, ktorí sa venujú rovnakému smeru ako vy, oblečenie, pri ktorom si poviete, že si ho oblečiete, len keď pôjdete cvičiť. Mňa napríklad motivuje niekedy aj to, že keď už nevládzem idem z posledných síl, tak si poviem, že hneď ako docvičím si dám nezaslužene proteín. 
tretej rade, tak ako som spomínala vyššie, tak aj tu by som povedala len, že treba mať naozaj silnú vôľu k svojím rozhodnutia, netreba sa nenechať odradiť, stáť si za svojím a hlavne treba si ísť za svojím cieľom. Stále tu bude niekto, kto sa bude vysmievať, bude vás ponižovať, vravieť, že nato nemáte a odrádzať Vás. Ale nakoniec ak ľudia uvidia zmeny, uvidia, že ste sa nevzdal, tak si povedia Wau on/ona to fakt dokázala. 

Načo by ste si mali dávať hlavne pozor? Určite na to aby ste svoje telo úplne nezničili. Nezničili myslím to, žeby ste si nenatiahli nejaké svaly, nezobrali mu všetku energiu tým, že budete od rána do večera cvičiť a potom vaše telo nebude vládať ani vstať z postele (netreba to s tým cvičením preháňať, ale treba robiť všetko s mierou), možno ste si teraz niektorí pomysleli, že ako môžete z tela zobrať všetku energiu, keď som vyššie napísala, že po cvičení sa cítim byť viac naplnená energiu? Áno je to pravda, cítim sa naplnená energiou, ale ak niekto cvičí od rána do večera a dáva si fakt, že hardcore cviky, tak takýmto spôsobom sa energiou nenapĺňate, ale skôr si ju odoberáte. 
Tiež si treba dávať pozor na produkty s vysokým obsahom kalórii a treba si v obchodoch všímať etiketu na ktorej píše obsah kalórii, tukov, bielkovín a podobné. Treba mať vyváženú stravu, prehľad o tom koľko kalórii môžete denne prijať, sladké nahradiť niečím zdravším, alebo sladkosti, ktoré sú zdravšieho typu. Tiež netreba podceniť obuv. Nohu by ste mali mať pevnú a hlavne pri skákaní. 


Tak a dostali sme sa na koniec článku a ja verím, že si aspoň kúsok tohto článku vezmete k srdcu, že som Vás aspoň trošku motivovala k tomu aby ste mali pohyb. 
Nižšie Vám ešte ukážem športovú súpravu a tenisky, ktoré som si poslednú dobu obľúbila, pretože v súprave sa mi cvičí super, keďže je z veľmi príjemného materiálu a tenisky , v ktorých mám pevnú nohu. Tenisky  a športová súprava  je od značky Bonprix



                     



You Might Also Like

4 komentárov

  1. Super článek! Sport je láska. Dřív jsem hodně chodila na treninky do gymu - tabata apod. Teď hlavně kvůli covidu, lenosti i kvůli času hlavně chodím jen na procházky ven a běhat. Ale bez pohybu by to nešlo. ❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím s tebou, hlavne je že nesediš len tak doma 😊

      Odstrániť
  2. Super článek :)
    Jsem pošťačka a myslím si, že mám pohybu každý den, až až, ale asi by to cvičit ještě chtělo, ale jsem líná no :D kor po práci

    OdpovedaťOdstrániť

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram