Môj splnený sen

7:13

Ahojte,
tak konečne tu máme ďalší nový príspevok, ktorý sa bude týkať štátu Taliansko. Predtým, ako začnem písať, tak sa Vám chcem ospravedlniť, že som na blogu nebola veľmi aktívna (skoro vôbec), ale keďže v škole mám toho teraz tak trošku viac, tak nestíham viac veci. Verím, že mi to odpustíte, a že vás tento príspevok bude zaujímať.

Keďže ja Taliansko ako štát milujem, tak ďalšie mesto, ktoré som navštívila bol Rím. Stále mojím snom bolo navštíviť práve Rím (mám ich viac, ale Rím bol najhlavnejším).
Keď som nastúpila do školy a dozvedala som sa, že sa ide do Ríma, tak som hneď o zájazde zisťovala viac informácii. Keď som si už pozisťovala o tom viac informácii, tak potom prišiel problém! Do Ríma som nemala s kým isť :( . Pýtala som sa ľudí či nejdu alebo či nechcú ísť do Ríma, no samé odpovede čo som dostavala boli - nie nejdem načo, do Ríma nechcem ísť, rodičia ma nepustia... Potom som to už neriešila a nechala som to tak. Možno o týždeň alebo dva nato sa ma spolužiačka spýtala či chcem isť do Ríma, pretože ona sa prihlásila, len nemala tam s kým isť. Moja odpovedať bolo jednoznačná a tak som jej povedala, že chcem isť len či sú ešte voľne miesta. Voľné miesta boli, tak som do toho Rímu išla.
Bola som úplne šťastná, že idem do Ríma.

Ktoré miesta som vlastne navštívila v Ríme?

Miesta, ktoré som navštívila boli fakt krásne a som úplne rada, že som v Ríme.
Miesta, ktoré som navštívila sú:
1.Vatikán - Chrám svätého Petra, Sixtínska kaplnka, Pantheon
2.Fontána di Trevi
3.Španielske schody
4.Koloseum
5.Benátky

Vatikán

Vo Vatikán sme mali prehliadku troch pamiatok. Prvá bola Chrám svätého Petra. Tento chrám je najslávnejšia a najviac navštevovaná svätyňa na svete. Keď sme vošli do vnútra, tak je tam naozaj krásne. Vo vnútri je chrám krásne vyzdobený. Tu výzdobu neviem ani popísať.
Po tejto prehliadke sme išli pozrieť Sixtínsku kaplnku, ktorá hneď na prvý pohľad vyzerá krásne. 
Keď sme vošli dovnútra tak nás najviac zaujali maľby na stenách. Táto kaplnka patrí k najznámejším a turistami najviac vyhľadávaným miestam v Ríme. Tie maľby na stenách sú naozaj krásne a oplatí sa ich vidieť.
 Ďalšiu pamiatku sme videli Pantheon na prvý pohľad ma táto pamiatka nezaujala, z vonku vyzerá obyčajne, ale keď sme vošli dovnútra tak bolo tam takt pekne. Čo som si všimla, keď som vošla dovnútra bola mramorová dlážka. Vstup do tejto pamiatky je zadarmo. 








Fontána di Trevi

Keď sme dorazili k Fontáne di Trevi, tak tam bolo strašne veľ ľudí a bolo takže sa dostať k fontáne bližšie. Už z diaľky fontána vyzerala úžasne. Hneď potom ako som sa dostala k fontáne bližšie, tak som si spravila fotku a namáčala prsty do vody.  Táto fontána je najvyznámejšia v Ríme a dotvára priečelie paláca Poli, ktorý keby vyrastal zo skál.



Španielske schody

Tak na tieto schody som ani nevyšla, pretože obsahujú strašne veľa schodov a bola som už unavená z toho chodenia. Taktiež ma tie schody zaujali tým, že ako sú postavené a aj tým, že aká tam je atmosféra. Určite, keď plánujete isť do Ríma, tak navštívte aj Šapanielske schody.



 Koloseum

Tak toto bol môj najväčší sen. Vidieť Koloseum na vlastné očí, ako vyzerá v skutočnosti. Už z diaľky, keď som videla Koloseum, tak moje oči boli plné šťastia.  Je to fakt krásna pamiatka, ktorú sa oplatí vidieť. Hoc vo vnútri som nebola, pretože tam bolo príšerne veľa ľudí, ale tak videla som ho dookola a je to fakt krásne.







Benátky


Hoc Benátky nepatria k Rímu, tak aj tak sme ich boli navštíviť. Ja som v Benátkach už bola niekoľkrát, ale tak stále sa tam rada vraciam. Benátky sú veľmi krásne a stále ma tam niečo nové zaujme. Podľa mňa sa do Benátok oplatí isť. Je tam veľmi dobra atmosféra, milý ľudia a krásne pamiatky (fotky z Benátok nemám, Benátky som nefotila, keďže som tam už bola viackrát. Dám vám tu fotku z minula).







 

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram